Sunday, April 25, 2010

susahnyer nak dapat makan kalo lambat bangun....kat umah Hj Ahwan nie



bace dulu baru tahu....

salam 1 Malaysia...( aku tak beraper gemo sgt nk ckp salam mcm tu huhuhuhu )

skrg baru kol 11 pagi

huaaaaaaaaaaaaaaaaagrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr............ peh best giler mengeliat lepas bangun pagi kan? (pagi ke kalo jam dh kol 11a.m).....

bgun jek pagi nie..mak aku dh siap bersihkan longkang umah....adik aku eyah yg selalu bangun lambat dr aku dh basuh baju...mentang2 mak de umah ari nie...tunjuk rajin le tu...

" adoi mak,sakit nyer badan ama ni.....tak leh nk wat keje berat-berat le arini...leh kan?
" boleh jek along....arini ko masak makanan tghari yer..."

zassssssssssssssssss...... ambik ko ubat,sound direct dr mak aku yg tersayang..hahahhahah padan muke aku

pukul 11.30..

" mak mane sarapan ari nie ? along tak makan lagi lah..lapo..."

" sarapan hape nyer kol 11 nie long ? ..dah ko tu lambat..mesti ler ajik dah abiskan semua ( ajik merupakan adik aku yg paling besa dan hensem serta tuff kat umah tu ) "

adoi..mangkok oksida punyer ajik,pantang lambat sikit,mesti dier bertukar jadi majlis perbandaran.... lapo nyer.....

kol 12.30

" mak....tak masak lagi ke makan tghari nie? "

" blum lagi lah...mak baru nak potong sayur,defrost kan ayam nie...pi panggil eyah soh tolong mak kt dapo nie"

" alahhhhhhhh....ama lapo nie......"


tulah..bangun lambat lagi....kan agama dh ckp,jgn tido lepas subuh nnt rezeki tak masuk......tu lah aku degil...

adoiyai...malang tol nasib aku arinie....lapoo


kol 1.00

" along...makanan dh siap..sudah2 le menghadap laptop tu...td lapo sangat...makan jek laptop tu kang"
" ok mak....yahuuuuuuuuuuuuuuuu"

akhirnyee dapat GAK aku makan...mak masak ayam masak merah..huhuhu....peh...punyer le susah nak makan kalo kite dh lambat bgun....so moral hari nie....jgn le bangun lambat hukhuhkhuhk...


P/s: mimie makan pe ari nie ?

4 comments:

me-mie said...

tulah..bgn lambat lg..dh xdpt mkn..ksian awak..besarkan sgt tidur tu..kang badan awk pn besar semacam..wakakaka..

me-mie said...

gambo senget!!

baluke said...

kuang ajak le tu

Raimanda said...

singgah baca entry yang cute.

Post a Comment

time kaseh kerana sudi membaca

Powered By Blogger