Monday, April 26, 2010

hari isnin yang suram dan agak malas....

bace dulu baru tahu....

haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....... dh pagi upenye....pagi isnin....bermaksud hari tuk mula bekerja semula bg kakitangan kerajaan sperti aku di negeri belah selatan Malaysia...

hari Isnin...bg kami cikgu-cikgu di Johor nie ...bermula dengan perhimpunan pagi...nyanyikan lagu sekolah...lagu negeri johor....dan akhir sekali dengan lagu Negara KU....hai....bile aku pikir2 lik kan...aku rase agak bertuah gak jadi cikgu nie sebb maseh lagi leh hafal lagu negeri Johor dan lagu Negra Ku ...berbanding kawan2 aku yg lagu negeri johor pon dh berterabur....hahahahah

tp yg aku sedeh...ader gak orang2 yang dh le tak hafal lagu negara sendiri malah leh lak rosak kan lagu tu...kutuk2 lagu tu.... (ingat lagi tak yang pelajar Malaysia yang dok luar negra memainkan lagu negara ku) ....sedeh aku



tp aku lagik sedeh biler mengenangkan yg skrg nie ...anak murid aku kt sekolah Pei tu ( bukan name sebenar ) boleh bergelak2 mase menyanyikan lagu kebanggaan kite tu....hai..... Melayu ke Cina ke sama jek....adakah kite skrg tgh berdepan dengan generasi yang tak boleh diharapkan?

renung2kan dan selamt beramal.... kami sebagai guru....akan terus melawan anasir jahat utk merosakn anak bangsa kami nie...bantu lah kami.....(terserius lah pulak)


P/s : mimie...nnt kalo de anak..kite didik betol2 yer hukhuhkh

3 comments:

me-mie said...

haha..ni shahma ker??cam serius sgt jek..selalu main jek byk..skang u talked seriously ya.. unbelievable..kihkih..;p

baluke said...

kenper ? tak percaya ke ?

siti dahlia mohd rosle said...

sokong!
babab jek bebudak tue..sebab kami buat pada murid kami...heee...

*tapi,kalau cik gayah(bukan nama sebenar) dengan nyonya lim(nama samaran)duduk depan murid pun gelak cerita..apa kes?*

Post a Comment

time kaseh kerana sudi membaca

Powered By Blogger