Friday, April 23, 2010

aku dan murid2 ku




bace dulu baru tahu....


salam semua....hahahah..arini de cite menarik nk cite kt korg ...leh tahan gak le lawak......cite nie semua bermula dengan seorang cikaro...... kata saintifik dier perempoan.....


hahahah.... arini kene ajar kelas 1A8 (kelas yang agak gile2 mcm aku gak r )....KomSas( kompenan sastera)....pasal novel Istana Menanti...bapak bosan cite.... anak murid aku siap dh katam 4 kali ..bapak kagum..tp bile tnyer namer watak utama...tak tau....dan sebb dierorg tak tau nie lah kuarnyer cite lawak nie..jum bacer

... ok lepas bg mase lebey kurang 15 minit membaca kt budak2 1A8 ....aku pon mula ler bertnyerkan soalan tentang bab yang dieorang bacer nie

" Amar ( bukan name sebenar)....saper bini pakcik yang menceritaKAN tentang istana menanti tu ?
" name bini dier..erm.... suzana cikgu!"
semua dak dalam kelas gelak...hahahahah

" mane ko petik namer suzana tu amar ? "
" dalam cite nie lah cikgu,kan de tulis nie ? "

"pandai lah kamu,name bini pakcik tu Makcik Siti ler"
"lah yeke cikgu....sy ingat suzana,mcm namer cikarooooooooo"

" oit...tak elok sebut benda tulah..kamu tahu ke maksud dier ? "
" mesti lah tahu cikgu...pompuan yang dok menengek kt belakg moto dengan lelaki ler...."

" amboi2 kecik-kecik dh tahu benda tu semua... tp cikgu nak tnyer...mak dengan ayah kamu pi keje naik pe ?
"ayah saya naik moto dengan mak sy ler cikgu "

"abis mak kamu cikaro lah yer ?

amar...terus senyap dengan malu nyer...... tibe2 si hisham pendek( otai kelas tu ) dok sebelah amar.....cakap dengan selamba.... releks ler amar.....bukan mak ko sorang jek...mak aku pon cikaro gak r kalo mcm tu huhuhu....


adoi..pening aku ajar kelas tu .... kelas nie memg pelajar dier lemah sikit...tp otak geliga bab pe kena orang...aku banyak gak cedok idea dorang nie......  pe2 pon.... best gak dapat anak murid yg sama kepala nie hahaha

ok chaw dulu....mimie dh msj ala-ala merajuk sebb aku tak layan dier hikhihkh

p/s: i love my mimie...

1 comments:

me-mie said...

patutlah awk jd lg x betul skang ni..wakakaka..
p/s: luv my shahma too..;)

Post a Comment

time kaseh kerana sudi membaca

Powered By Blogger