Thursday, October 15, 2009

Jangan susahkan org lain boleh tak?

~ (^.*) ~

ok hari ni...aku nk kongsi sikit citer tentang masalah yg berlaku didalm masyarakt kite di Mlaysia ini iaitu...

sikap penting kan dirik sendiri

ok nk bukak soksek kite pagi ni aku mulakn dgn citer yg berlaku di jalan rayer...

semlam aku nk pi bando muar lah kan...selalunyer kalo time waktu puncak balik kejer ni jambatan muar yg cumel tu akan jadik sesak dek kete dan lori yg berebut nk pi lik umah.....didalm kesesakkan itu ader le terselit keter aku .....

sebagai rakyat yg bertimbg rase ( puji dirik nampak ) aku pon bg ler laluan kt keter2 yg nk masuk lorong aku... x kesah lah..kang tak bg masuk menangis lak...

tp yg buat aku bengang... ader satu keter besar ALPHAD kot warne putih entah dari maner arah agaknyer dgn tak der signel dan cermin tinted dah gelap mcm keter aku
main cilok masuk jer ......pe lagi gelabah beruk lah aku breks...   di sebb kan tindakan keter tu yg main masuk jer tak bg salam dan gak tindakan pantas aku breks... myebabkan
2 kereta kt belakng aku berlanggo....huhuuhuh

x memasal pokcik dgn amoi yg memandu kereta di belakg aku tu yg kene tggung akibat perbuatan kete beso TD tu...  


biler dh exident keter beso td blah ..dan tak memsal aku lak yg kene explain kt pokcik tu knper aku brekss...( ikot undang2 jalan rayer... kalo kess mcm ni..org belakg mmg salah..sebb tak tumpukan perhatian )

so moral dlm citer ni..korg jgn ler pentingkn dirik sendrik kerana ia akan menyusahkan org lain...

P/s :  aku pun selalu pentingkn dirik sendiri biler dgn mimie huahua..cian minah tu..sory ye cyg

2 comments:

me-mie said...

tau xpe..;(

blurenciel said...

lpas ni klu jmpe kete ALPHARD aku cucuk rapat..hahah..

Post a Comment

time kaseh kerana sudi membaca

Powered By Blogger