Sunday, December 13, 2009

majlis khatam ALquran sepupu ku

~ (^.*) ~ Ahad ,13 disember telah berlangsung majlis khatam alquran hakim aka sepupu aku yg berumur lebeh kurang 10 tahun di rumahnyer dekat  Pontian Besar. Majlis yg berlangsung sgt meriah mcm majlis kawen lak aku tgok..siap de pelamen..khemah dan bunger telor huhuhu... jeles lak aku maklum r mase aku khatam dulu mak aku tak buat pon mcm nie huuhuhu..mungkin kureng baget kot mase tu..


     majlis bermula pukul 10 pg dan berakhir pada pukul 4 petang. majlis dimulakan dengan bacaan marhaban dr kumpulan marhaban wanita  kampung Kayu ara pasung. majlis kemudianyer diserikan lagik dengan bacaan ayat-ayat suci oleh adik hakim dan diikuti oleh adik nyer iaitu anip gemuk aka gengster kampung dusun huhuh...( eh apa pulak iskandar nie...) ...


     selepas itu diadakan sedikit bacaan doa selamat utk merahmati lagi majlis yg berlangsung. aku sebagai ketua rewang telah mengagihkan tugas2 mengangkat pinggan mangkok, air dan gudies beg kepada adik2 dan gak sedara mara aku ...:


ini adalah senarai tugas yg telah di berikan :


1. shahma - ketua rewang ( aku lantik diri sendiri hahah )
2. lan dan Pakdin - bahagian Makanan dan minuman
3. idah dan apis zudin aka pakyim junior - bahagian bubur kacang
4. ajik dan nabila- bahagian mengangkat pinggan dan cawan kotor
5. nur dan cula - bahagian pemberian gudies beg
6. adik pakcik kasran ( tak sempat nk kenal sebb di import dr indon ) - bahagian basuh pinggan
7. culi dan mak idah. - melayan tetamu yg hadir


disini aku sisip kan beberaper keping gambar tok tatapan korg..enjoy k





kumpulan marhaban wanita








budak yang khatam dari kiri hakim,anip gemok dan susilawati








muker penat merewang








khemah makan..dah mcm kerje kawen aku tgok








dayat wat muker kesian sebb nk main game kt hp aku








makan time...








nur dan cula ..ajk bahgian gudies tp lepak makan bubur jek yer






 kepada semua AJK  rewang ari nie..di ucapan tahniah dan terima kaseh..gud job guys

2 comments:

me-mie said...

hwaa...makin manthop papa skang ni..hee..rajin gitu..rajin curi tulang..ngeh3..

baluke said...

huhuhu..biase r ..tunang kamu kan

Post a Comment

time kaseh kerana sudi membaca

Powered By Blogger