Friday, December 11, 2009

ini janji ku pada mu...

~ (^.*) ~  

" abg...tgok moto beso tu..kalo kite dpt naik best kan? " ujar tunang ku ketika terserempak dengan skumpulan penungang superbike di lebuh raya selatan....  hurm  ayat tu gak lah dier akan cakap tiap kali terserempak dengan org yg menungang moto besar dan ayat nie lah yang aku cakap tiap kali dier tnyer macam tu huhuh " haah best wak...nnt sy beli k...kiter naik same-same yer "  .... biler dengar je penjelasan aku tu...punyer lah dier gembire sampai merah pipi dier yg gebu tu ( ayat mengampu jek nie)..... tp dalam hati aku ...terdetik gak...betol ke aku mampu nk beli moto beso mcm tu? so utk meringan kan beban di hati aku ...aku mula lah surf kt tenet carik bape harge moto beso mcm yg kami idam kan tu....huhuhu... harga dier di luar kemampuan aku yg bekerja makan gaji nie.... korg nak tau ? meh aku bg tau ....




aku berminat untuk traveling..so aku pilih 2 jenis moto nie ...sama ada cruiser  :
nie model Yamaha FJR1300A.... moto nie sgt mantap .... harge dier.. atas RM 150000 dan keatas















moto kedua pilihan aku ada lah jenis Chopper...





nie jenis untuk penungang yg nak santai sambil menunggang dan kebanyakan penunggangnyer dari umur 40 an dan ke atas. moto nie model harley Davidson FLSTSB Softail Cross Bones ..harge dier pon area RM 130000 keatas r....




ikot kan dari segi logik..mmg tak berbaloi le nak beli moto semahal ni baik beli umah atau kereta ke ..tp biler di lihat sekeliling..ramai gak org yang beli moto mahal-mahal mcm nie kan?... so sebenarnya benda nie ikot hati dan poket kite lah kan? pedulik haper org nk cakap kan?


so ... di sebabkan ..aku dh janji banyak kali kt tunang aku yang aku nk beli moto macam ni suatu hari nanti....aku kene kotakan......   mimie... abg janji kat kamu...suatu hari nnt... kite berdua akan menunggang mane2 moto kt atas nie ..dan kite pergi konvoi k.... tu janji abg kt kamu...muah ...cyg kamu..!










P/s
; janji ni akan terbatal kalo kamu tak kawen dgn sy huhuuhuh... 

4 comments:

Anonymous said...

x yah nek motor beso..ko kan bdan da besor..haha

me-mie said...

hakhak..so switlah syg..ala syg..dunt think too much about dis..first thing first..xde moto xpe..asal ade abg..hee..;)

baluke said...

alalalla...sweet nyerrrr..... ok gak tak yah lah beli moto tu kan ..kan ..

Ms. Widya said...

muahahaha.. aku kompius ckit kalo moto option ke 2 tu.. mane mimie nak duduk?? wakakaka

Post a Comment

time kaseh kerana sudi membaca

Powered By Blogger