Friday, February 05, 2010

~ (^.*) ~ ====== ======== ~ (^.*) ~




salam...


terdetik lak nk menaip malam nie..maklom ler dh lamer tak update blog aku nie...mmg betol lah kawan ku ckp..nak tulis blog nie mesti seorg yang berdisiplin tinggi kerana nk kene isitqamah tok menulis saban hari..mesti pandai carik mase tok mencoret di sane sini...


kali nie aku cumer nak berkongsi pendapat mengenai cabaran hidup di dunia alaf baru nie...


hurmm nak di mulakan cerita ...tadi aku lepak ler dengan kawan minum kat kedai makan lepas penat bermain futsal...peluh mencurah-curah tp buat jaringan idak gak..huhuh...takper sajek nk bg badan kuar peluh sikit...mase dok berbual dengan kawan aku td tibe2 datang lah pulak kawan kepada aku  nie..dok sembang sekali...dari perwatakannya nampk macam dalam umur 30an... mcm tak kawen lagik sebb aku pernah jumpe dier nie keje sebagai waiter  kt satu tempat makan terkemuka kt MUar nie huhuh....alah yang dekat dengan busten Muar tu...






tp biler dier bukak citer yang dier dh kawen dan ader 3 org anak kecik2 lagik wat aku bukak mate sikit..mcm bini aku ckp don judge book by it cover...huhuh... kalo tgok care dier nie mcm tak bersedia tok kawen lagik..yelah aku yg keje tetap nie pon susah gak nk kawen muder..nie kan dier yang keje waiter jek( bukan nk hina k..tp nk ckp yang aku nie kagum r dgn dak nie  ).... rupe2 nyer dier nie buat banyak keje dlm satu hari tu...pagi2 dh pi keje kat warung member jual goreng pisang... tgh hari  lak tolong bukak stall mmber jual mee goreng..then malam lak keje jadik waiter.....peh bnyak giler keje dier buat.... aku ckp tak penat ke ? dier bagtau...nk wat mcm ner...anak aku nk kene bg makan gak..dh ler barang mahal skrg nie... pe keje yang aku leh buat aku buat r..... lepas tu..dier cakap pasal MOTOR dier ...peh..sejak aku keje nie...dh jarang aku berbual pasal moto lagik...semua citer keter jek..tp dier maseh bercerita tentang nak ubah saner sini....nk bg moto lajuk.....hurmm... dari situ aku dpt lihat pemikiran orang yang berada di kelas maseng2... hurmm... dan dari situ gak lah aku dpat rase bertapa bertuahnya diri aku nie sebb tak main2 mase belajar dulu..... aku gak rase insap sebb selame nie aku maseh rase kehidupan aku skrg nie maseh tak bagus ..nak itu..nak ini..padahal ader insan yang kalo ader moto pon dh bersyukur....hurmmm.... terasa hipokrit tol aku nie...tak mampu..tp nk yang bukan2..tak bersyukur tol... hurmmm ... mungkin lepas nie aku akan cuber untuk pikirkan nasib org dahulu brulah pikirkan kehendak aku nie...






pada korang2 yang bacer blog aku nie gak aku nasihat kan ..kite kalo dah berada di atas..jangan lah luper tok pandang kebawah....




1 comments:

me-mie said...

nice writiing syg..hee..gud job..wt lg cite2 yg best eh..;)

Post a Comment

time kaseh kerana sudi membaca

Powered By Blogger